Mozaik Múzeumtúra az ország másik végén
2018. január 31. írta: kamaszkARC

Mozaik Múzeumtúra az ország másik végén

img_0781.jpg

Ezúttal a Mozaik Múzeumtúra Nagyharsányba látogatott el. Nagyon más, volt ez a helyszín, mint az előzőek. Nagyon messze volt, és emiatt hajnalban kellett elindulni, de egy csöppet sem bántam meg. Az úton nagyon sokat gondolkoztam - amikor nem aludtam -, hogy mégis mi lesz majd különösebb ebben az iskolában és nem tudom miért, de valahogy előre megéreztem, hogy ez most más lesz.

Odaértünk. A fogadtatás nagyon jó volt. A gyerekek arcán már láttam az izgatottságot, és egyben azt a csupa szív örömöt, ami megcsillant a szemükben, mert ők is tudták, ma valami mást tanulnak, valahogyan másképp. Az egész már ezért a pár mosolygó, meglepődött arc miatt megérte számomra.

A bemutatkozókat, amiket a csapatok/osztályok készítettek, ismét levezethettem Mózes barátommal. Szerintem már sokkal könnyebben és lendületesebben ment, mint elsőre Kiskunhalason. A bemutatkozó produkciók mindig elkápráztatnak, hiszen a csapatok olyan hihetetlen kreativitást produkálnak, hogy csak tátott szájjal nézünk. Legyen itt szó rapről, éneklésről, összevágott osztály videókról, vagy épp egy mindenkit megnevettető Stand Up Comedy-ről a Reformáció 500. évfordulójához kapcsolódva.

img_0640.jpg

A mostani eseményen a Sikósi Vár is a segítségünkre volt a gyerekek interaktív tanulásában. Ilyenkor imádok körbenézni, és mivel ez egy új állomás volt, ide is benéztünk. Három történelmi korból mutatták be a különböző hadrendeket. Elmondtak mindent róluk, amit tudni kell. És egy csomó olyan dolgot is megtudtunk - legalábbis én -, amit eddig nem is gondoltam volna. Na, látjátok itt a lényeg! Mindenki tanul, úgy, hogy konkrétan észre se vesszük. A foglalkozás végén pedig egy quiz keretében kérdésekre válaszolva kaphattak a csoportok pontokat. Tehát biztos emlékezetes marad számukra ez az állomás is. Nekem legalábbis mindenképp.

img_0700.jpg

A Siklósi várról, ha már szóba jött, tudni illik, hogy látogatható. Hihetetlen jó programokat szerveznek, amik szintén ilyen interaktívak, lehet vívni velük, kard csatákba keveredni, vagy csak szimplán körbenézni és felfedezni a várfalak mögötti történeteket. A Kéklámpások Napján a gyerekek és a felnőttek is nagyon sokat tanulhatnak, hiszen a rendőrök, a mentősök és a tűzoltósok munkáját szeretnék meghálálni ezzel a nappal. Ilyenkor nagyon sok interakció van itt is a tűzoltás technikájától kezdve az újraélesztésig, vagy akár a rendőrautók felfedezésétől a szimpla kíváncsi/érdekfeszítő kérdésekig a gyerekek szájából.

img_0824.jpg

Amit még észrevettem Nagyharsányban, az a gyerekek hozzáállása. Voltunk már nagyon és voltunk már kevésbé aktív iskolában is, de szerintem ez a suli messze túlszárnyalja mindet. A gyerekek szeme tényleg csillogott az örömtől, az összes állomásról kiballagva. Láttam rajtuk, hogy hálásak és örülnek azért, mert kipróbálhattak valami újat. Ezek a gyerekek másak, nincs meg mindenük, de mégis több értéket képviselnek, mint néhányunk. Lehet a szeretet miatt, amit a pedagógusoktól és egymástól kaptak? Nem tudom, de próbálom megfejteni, mi lehet a boldogságuk titka.

Mindig pontozom magamban a Mozaik Múzeumtúrákat, amikor hazaértem, egy 10-es skálán a mostani 11-es volt. Azért adtam ilyen sok pontot, mivel én is tanultam valamit. Nem, nem az állomásokon, hanem a gyerekektől. A csupa szív szeretet, a hála, amit képviselnek, az tiszteletre méltó. Megtanultam tőlük, hogy mindenért, amit kapunk és megadatik nekünk, azért legyünk hálásak, a legapróbb dolog miatt is. Szeressük azokat, akik szeretnek minket és használjunk ki minden egyes percet, amit velük tölthetünk.

Köszönöm a Nagyharsányi Általános Iskolának a szeretetetteljes fogadtatást, az élményt, amit szereztem, illetve azokat az értékeket, amiket tanultam tőlük. Remélem, még találkozunk!

A Száguldó Diákriporter: Balogh Lali

A bejegyzés trackback címe:

https://kamaszkarc.blog.hu/api/trackback/id/tr8413619026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása