Okos alkalmazások az oktatáshoz, a múzeumokhoz, az élményszerű tanuláshoz
2018. február 22. írta: kamaszkARC

Okos alkalmazások az oktatáshoz, a múzeumokhoz, az élményszerű tanuláshoz

apps.jpg

Ezúttal a Városligeti Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában rendezhettük meg a Mozaik Múzeumtúrát. Budapesten mindig nehezebb, hisz hazai pályán vagyunk, nagyobbak az elvárások magunkkal szemben. Itt most különösen jó volt megszervezni ezt az egészet, hiszen a gyerekek aktívak és normálisak voltak. Sokszor hangsúlyozom ezt egy-egy cikkemben, de nem győzöm elmondani, hogy ez az egész rendezvénynek megalapozhatja a hangulatát.

Ebben az iskolában vettem észre, ha nem is először, de itt tűnt fel a legjobban, hogy a telefonon való oktatás és az online térben történő kommunikáció nagymértékben elősegítheti a gyerekek tanulását. És amire ezúttal nagyon ki szeretnék térni, az pont ez.

Tehát, miként lehet tanulni akár az iskolában okostelefonokkal? Hisz ez egyszerű! Az órán interaktív játékokkal simán be lehet vonni a mobiltelefonok használatát, akár egy-egy Google rákeresés egy királyra, vagy egy földrajzi helyszínre. Ez nagymértékben megkönnyíti a tanár dolgát is, hiszen a gyerekek is aktívak az órán és meg is jegyzik a tananyagot, hisz sokkal jobban beépülnek az interneten látottak/hallottak.

A Mozaik Múzeumtúra applikációja is ilyen. Hasonló, mint a Pokemon Go-s játék. Bár szerintem sokkal pozitívabb, abból a szempontból, hogy ezen applikációval még tanulhatsz is. Az egész alkalmazásnak a lényege, hogy az ország legtöbb múzeumában el van helyezve egy QR-kód, amit az applikáción keresztül le tudsz olvasni, így a programon belül jelzi, hogy az adott múzeumban te már jelen voltál. A megadott intézmények képe, ahol már jártál, a QR-kód leolvasása után kiszínesedik, ezzel is jelezve, hogy ez a múzeum pipa. Sőt, az egészben az extra, hogy ajándékot is kaphatsz, mivel a bejelentkezésedet is jutalmazzák, mégpedig azzal, hogy a mobilalkalmazásod folyamatosan bővül és egy ajándék háttérképet is kapsz a megadott e-mail címedre. Én már játszom vele egy ideje, és elég jó kis versenyeket lehet szervezni a haverokkal, vagy akár egy egész napos túrát erre az applikációra alapozva. De erről már van egy cikkem, amit meg is tudtok nézni a blogomon.

mozaik_app_1.PNG

Biztos sok ember fejében megfordul a kérdés, hogy a fiatalok milyen alkalmazásokat használnak a telefonjukon. Most elmondok párat, az pedig, hogy kinek, melyik hasznos, mindenki döntse el maga. Tehát sokan gondolják, hogy a fiatalok a Facebookot használják első számú applikációként a telefonjukon, de ez nem minden esetben igaz. Sokat használják, de mára a más-más médiafelületek és online közösségi oldalak átvették az irányítást.

Például az Instagram, ahol mindenkinek van egy profilja, ahova képeket, videókat tud feltölteni. Itt is követhetjük a kedvenc celebjeinket, sztárjainkat, barátainkat. Sok olyan oldal van itt is, amik hasznosak és kevésbé, mindenesetre sok időt el lehet tölteni ezen a felületen.

A Snapchat mára Amerikában a legnagyobb chatfelület, amit használnak a fiatalok, és mint mindenben, ebben is kezdjük átvenni az amerikai stílust. Mi is ezt az alkalmazást használjuk manapság. Itt az a fő, hogy képekkel tudsz üzenni bárkinek, amit be lehet úgy állítani, hogy pár másodperc után az adott kép eltűnjön. Kirakhatsz a napodba egy képet vagy többet, amik 24 óra elteltével eltűnnek a sztoridból.

Szerintem a legjobb alkalmazás, amit valaha kitaláltak, az a Pinterest. A Pinterest egy olyan alkalmazás, ahol szinte mindent meg lehet találni. Hogyan keressünk pénzt, hogyan rajzoljunk le valamit, hogyan főzzünk valamit. Igazából egy csomó hasznos ötlet, ami inspirál, edzéstervet ad. Számomra ez a leghasznosabb alkalmazás, hiszen mindenkit arra ösztönöz, amit szeret csinálni.

Miért érdemes így tanulni? A válasz egyszerű. Hiszen mindenki mára már az interneten él. Így, ha bárminek utánanézel a neten, akkor konkrétan tök jól elvagy és közben észre sem veszed azt, hogy mennyi mindent tanultál a telefonnal a kezedben, vagy épp a gép előtt ülve. Hiszen az agyad automatikusan eltárolja azokat az információkat, amik számodra érdekesek és így könnyedén megy a tanulás az internet segítségével.

Személy szerint van pont egy olyan tanárom, aki előszeretettel alkalmazza a mobilokat az óráin és nem is kell mondjam, hogy az osztályátlag 4,0 felett van. A csoportos kutatómunka elég gyakori az ő óráján, ahol a csoportoknak aktivizálni kell az online térben a meglévő tudásukat. Például a legviccesebb képeket kell megkeresni az adott királyról és az uralkodási statisztikáit összeírni egy kártyára. Minden királyból csinálunk egy kártyát, és amikor végeztünk a tananyaggal, akkor harcolunk a király kártyák segítségével. Ugye milyen jó? Így mindenki megtanulja az adott anyagot és még élvezi is. Persze az internet segítségével. Jó lenne, ha a tanárok többsége belátná, hogy az internetnek haszna is van a sok rossz dolga mellett.

da_vinci_kids_app_trailer_cover.png

Persze vannak olyan alkalmazások is, amelyekkel könnyedén tanulhatunk. A Da Vinci Kids Oktatóvideó Streaming pont egy ilyen alkalmazás. A Da Vinci Kids app több órányi, gondosan összeválogatott, oktató szórakozást kínál a 6-12 éves gyerekek számára otthon és útközben egyaránt. Mindezt több mint 2500, díjnyertes tananyag-alapú videó segítségével. Szerintem a gyerekek számára ez tökéletes módszer arra, hogy ne unatkozva tanuljanak. Köszönjük ezt az alkalmazást, hiszen ez a jövő!

A másik nagy csoda szerintem, ami a mai generációnak felcsillantja a szemét, az nem más, mint a VR szemüvegek. Hihetetlen jó kis kütyük, de szerintem már mindenki hallott róla. A Reptár-Szolnoki Repülőmúzeum is alkalmazza őket a Mozaik Múzeumtúra keretein belül és azon kívül is. Nemcsak, hogy nekem elképedtek a szemeim a repülőgépek légi- és földi felvételein, hanem persze a többi velem egykorú gyerekeknek is szintén tetszett. Ezek mellett persze a felnőttek is elvannak ezzel a kis szemüveggel, sőt, néha jobban tetszik nekik, mint nekünk.

mmt_reptar_2.jpg

A legelső sztorim ezzel a kis VR szemüveggel kapcsolatban a Camponaban kezdődött. Gondoltam, kipróbálok egy hullámvasutas kis mókát, mi bajom lehet. (Tudni kell rólam, hogy félek az ilyen fajta pörgök, elszédülők cuccoktól). Tehát felcsaptam a szemüveget, ráálltam a kis panelre, ami mozgott is ráadásul és kezdődhetett is az akció. Az első pár tíz másodperc még oké volt, de amikor beindult az egész, elkezdtem kiabálni és leguggoltam, ja és persze, amikor levettem a szemüveget mindenki engem nézett. Szerintem nem is kell mondanom mennyire ciki volt a szituáció. Tehát elég élethűek tudnak lenni ezek a kis kütyük és gondoljátok el, ha nekem így megmaradt egy ilyen élmény, akkor a tanulás is egyszerűen ilyen élvezetes lehet/lehetne vele. Simán emlékeznénk rá, mert érdekes és ad valami más érzést.

Remélem, mindenkit meggyőztem, vagy legalábbis elgondolkoztattam afelől, hogy az online tér elég hasznos is tud lenni, ha azt megfelelően használjuk. És a mai generációs kütyüknek igen is van haszna, azon kívül, hogy a gép előtt ülünk vele. Minden felfogás és hozzáállás kérdése!

Én Lali voltam a száguldó Diákriporter!

A bejegyzés trackback címe:

https://kamaszkarc.blog.hu/api/trackback/id/tr1513689506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.